تفاوت سیم ارت و سیم نول
نوشته شده توسط : نگار

نقطه خنثی هر منبع برقی که دارید ارتباط نزدیکی با زمین دارد. به همین دلیل است که نقطه خنثی و نقطه زمین نیز ارتباط نزدیکی دارند. اما به یاد داشته باشید که آنها نزدیک به هم هستند اما یکسان نیستند. از آنجایی که آنها نزدیک به هم هستند، دانش آموزان اغلب گیج می شوند و فکر می کنند که آنها یکسان هستند.

در مورد نقطه ارت و نقطه نول، آنها لنگرهای نزدیک به هم دارند و تقریباً در تمام سیستم های سیم کشی، شما این نقاط را پیدا خواهید کرد. هر دو بخش ضروری سیم‌کشی یک دستگاه هستند و برای اهداف ایمنی استفاده می‌شوند تا کاربر از جریان الکتریکی در امان بماند. می دانیم که نوسانات مکرر در برق یا تجهیزات رخ می دهد و اگر این نقاط را در دستگاه داشته باشید، احتمال آسیب کمتری به دستگاه شما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص فاز و نول

 

برای درک اینکه زمین و نقطه خنثی چیست، به یک پریز برق سه پین ​​که در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم نگاه می کنیم. جریانی که برای یک خانه تامین می شود توسط یک مدار سه فاز منتقل می شود. به همین دلیل است که هر سوکت مورد استفاده برای تجهیزات الکتریکی ترجیح داده می شود سه پین ​​باشد. سه پین ​​مربوط به زمین، خنثی و فاز هستند. خط فاز خطی است که جریان را حمل می کند، خط خنثی مسیر برگشت را برای متعادل کردن جریان جریان فراهم می کند و در نهایت از اتصال زمین صرفاً برای اهداف ایمنی استفاده می شود.

 

در زیر در این مقاله قصد دارید اطلاعاتی در مورد ارتینگ و نول به صورت جداگانه بدست آورید و سپس به طور خلاصه در مورد تفاوت آنها اطلاعاتی بدست آوریم. برای همه کسانی که به دنبال مقاله ای هستند که بتواند موضوع سیم ارت و مقاله ای را به طور خلاصه در مدت زمان کوتاه و به صورت موثر برای شما توضیح دهد، این مقاله که توسط ودانتو در اختیار شما قرار گرفته است، به شما کمک می کند. از این مقاله برای اصلاح موضوع خود در مدت زمان کوتاه استفاده کنید.

 

 

ارتینگ چیست؟

ارتینگ، از دیدگاه فیزیک، فرآیند انتقال فوری انرژی الکتریکی به زمین است. این فرآیند ارتینگ همیشه با کمک سیم کم مقاومت انجام می شود تا در هنگام انتقال شارژ به زمین حداقل مقاومت برای شما فراهم شود.
 
 
اساساً اتصال زمین یک اتصال احتیاطی است که در بسیاری از دستگاه‌های فشار قوی و دستگاه‌هایی که پرهزینه هستند و همچنین نوساناتی که در آنها به راحتی می‌تواند به دستگاه آسیب برساند، مانند دستگاه‌های تهویه مطبوع، ایجاد می‌شود. این اتصال ارت در اختیار ما قرار داده شده است تا در اثر نوسانات بیش از حد دستگاه ها آسیب نبینند.
 
 
اگر در مورد عملکرد اصلی ارتینگ صحبت کنیم، محافظت از انسان در برابر هر نوع شوک الکتریکی است. هر وسیله الکتریکی در تماس با سطح فلزی جریانی در آن ایجاد می شود که منجر به برق گرفتگی می شود. بنابراین به منظور محافظت از شما در برابر شوک در هنگام استفاده از آنها، ارتینگ انجام می شود. علاوه بر این، ارتینگ مسیری با مقاومت کم را برای شما فراهم می کند، به طوری که جریان اضافی مستقیماً به زمین می رسد.
 
 
خنثی
 
سیم خنثی برای ارائه مسیر برگشت برای جریان جریان در مدار AC استفاده می شود. سیم خنثی جریانی ندارد، اما بدون سیم خنثی مدار AC ناقص است. در هر مدار الکتریکی، سیم خنثی مسیر جریان الکتریکی را به نقطه منبع خود هدایت می کند.
 
 
اساساً این سیم خنثی یا نقطه خنثی در مدار سه فاز جایی است که مجموع جریان صفر خواهد بود و این نقطه خنثی معمولاً به عنوان نقطه پتانسیل صفر شناخته می شود. در مدار AC، زمین و نقطه خنثی باید در یک پتانسیل باشند، در حالت ایده آل، اختلاف پتانسیل بین این دو صفر خواهد بود.
 
شباهت عمده ای که می توانید بین اتصالات خنثی و اتصالات ارت مشاهده کنید این است که هر دوی آنها برای اهداف ایمنی استفاده می شوند.
 
 
زمین و خنثی - تفاوت آنها
اهمیت ارتینگ
کشف الکتریسیته زندگی را آسان و راحت کرده است. همانطور که هر کشفی مزایا و معایب خاص خود را دارد، معایب الکتریسیته شوک الکتریکی بود که ممکن است منجر به مرگ شود.
 
برای جلوگیری از شوک الکتریکی مفهوم ارتینگ معرفی شد.
 
سیم ارت یک هادی است که در زمین تعبیه شده و به صورت الکتریکی با آن در تماس است. ارتینگ از هدر رفتن برق و شوک الکتریکی جلوگیری می کند.
 
ممکن است در مدار اضافه بار الکتریسیته وجود داشته باشد و اگر این اتصال نول و ارت را داشته باشید، از برق گرفتگی یا بار اضافی برق در وسایل مصون خواهید ماند.
 
 
اهمیت خنثی
سیم خنثی نیمی از مدار الکتریکی است. مدار AC را کامل می کند.
 
یک سیم خنثی برای برگرداندن جریان الکتریکی به نقطه منبع آن مورد نیاز است، یک مدار بدون سیم خنثی هدایت نمی کند.
 
یک سیم خنثی می تواند مستقیماً مدار را به نیروگاه اصلی برساند. ترجیحاً، اگر بگوییم پس این مدار را به زمین متصل می کند که در صفحه الکتریکی متصل شده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: